Ejendomsselskabet Olav de Linde medarbejdere på besøg i Fiolstræde i København 2023

Vores hold

360 graders Ejendomsselskab

I Ejendomsselskabet Olav de Linde favner vi alle faser i processen fra idé til indflytningsklart lejemål og  efterfølgende service. Med egen tegnestue, egne håndværkere, udlejnings- og administrationsafdeling samt et stærkt serviceteam kommer vi hele vejen rundt om vores ejendomme og vores lejere.

Vi udlejer og administrerer ejendomme, som vi selv transformerer, bygger og løbende renoverer – til gavn for vores lejere. Vi er ikke blot et udlejnings- eller administrationsselskab, men lige så meget et selskab, der har fokus på – gennem en transformation eller ved nybyg – at skabe moderne, bæredygtige lejemål målrettet lejerne.

Tegnestue

Ejendomsselskabet har egne tegnestuer i Aarhus og Odense. Arkitekter, ingeniører, bygningskonstruktører og tekniske assistenter samarbejder om at skitsere, projektere og indrette vores gode, tidssvarende bygninger og lejemål til lejerne.

Med udgangspunkt i firmaets genkendelige tilgang til gedigen arkitektur, formsprog og materialer skaber vi lejemål, som vi er fagligt stolte af. Den direkte, imødekommende og nærværende dialog med vores lejere i skitserings- og byggefasen giver gennemtænkte og funktionelle lejemål, der samtidig emmer af stemning og historie. 

Tegnestuens projekter har fokus på bæredygtighed og generel reduktion af CO2 i byggeriet, og det er en prioritet at bruge gode og driftssikre materialer i vores lejemål.

Håndværkere

Et stærkt team af dygtige, faglærte håndværkere har ansvaret for den praktiske udførelse af vores idéer. Derved er de med til at sikre vores DNA om at skabe moderne lejemål med sjæl og indhold.

Vores håndværkere dækker de fleste fagområder og kan derfor løfte mange håndværksmæssige udfordringer, når vi kaster os over et nyt projekt. Det gælder, uanset om det er en større renoveringssag eller nybyggeri. Håndværkerne sørger naturligvis også for almindelig vedligeholdelse – i tæt samarbejde med vores servicefolk – på alle vores lejemål. De er en hjørnesten i vores forretning.

Udlejning

Vores udlejningsteam står for at kontakten med vores kunder i de indledende faser. De har fingeren på pulsen og kender markedet og lejernes behov. 

Det er teamets fornemmeste opgave at sørge for, at nye lejere får det lejemål, der passer til deres behov og som lever op til deres ønsker og drømme.

Ofte tilpasser vi vores lejemål til den enkelte lejers ønsker. Det sker alt sammen i tæt samarbejde mellem lejer, udlejning samt vores tegnestue, håndværkere og ejendomsadministration.

Ejendomsadministration

På vores ejendomskontorer sørger administrative nøglearbejdere for gnidningsfrie processer for kollegaer og kunder. Her sidder et kvalificeret team af medarbejdere, der hiver i trådene og håndterer alt administrativt vedrørende udvikling og driften af ejendomme.

Administrationen er koordinerende bindeled mellem lejerne og selskabets afdelinger. Typisk kommer de ind over en lejer, når lejekontrakten er underskrevet, og driften igangsættes. Vi sørger for at bevare det forkromede overblik på alle lejemålene, og at aftaler med lejerne er gældende og overholdes 

Serviceafdeling

Service er lig med at følge tingene helt til dørs. Vi giver ikke slip på et projekt eller en lejer, når den sidste mursten er lagt, eller en lejekontrakt er skrevet under. Vi er også til stede, når lejerne er flyttet ind, og bygninger og lejemål går i drift og løbende skal vedligeholdes.

I alle vores lejemål har vi en vicevært tilknyttet, som er tilgængelig og står til rådighed, hvis vores lejere har brug for hjælp eller service – også i aften- og nattetimerne.

Viceværten har den tætte daglige kontakt med lejerne, og er det primære bindeled til ejendomsselskabets øvrige afdelinger.

Artikler om vores hold

Et særligt sammenhold

Et særligt sammenhold

Det giver et særligt ansvar og sammenhold at udvikle ejendomme for at beholde dem og leje dem ud i årtier. Den daglige administration, vedligeholdelse og relation til lejerne kræver høj kvalitet og tillidsfuldt samarbejde i hele ejendomsselskabets organisation.
Læs mere
Jan skaber koncepterne – Ramina giver dem form

Jan skaber koncepterne – Ramina giver dem form

Bygningskonstruktøren Ramina og arkitekten Jan fortæller om deres samarbejde på tegnestuen hos Ejendomsselskabet Olav de Linde.
Læs mere
Vicevært Steen Kobberø

Vicevært Steen Kobberø

”De andre er nok lidt mere til de store maskiner, end jeg er”, fortæller vores vicevært Steen Kobberø beskedent, imens han rækker ud efter en kost. Steen er en del af vores team af i alt fem viceværter i Aarhus. I 11 år har han serviceret vores ejendomme - og han trives, fortæller han.
Læs mere
Murer Lars Damgaard Jensen

Murer Lars Damgaard Jensen

Siden sjette klasse har Lars Damgaard Jensen vidst, at han skulle være murer. Med passion i stemmen fortæller han om sine 11 år som murer i virksomheden - om at være en pligtopfyldende kollega, en serviceorienteret medarbejder og at se charmen i alle slags opgaver.
Læs mere
Malerkonduktør Brian W. Hammerum

Malerkonduktør Brian W. Hammerum

Brian W. Hammerum er én af Ejendomsselskabet Olav de Lindes i alt fem malere i afdelingen i Aarhus. En afvekslende hverdag med stort spillerum til at prøve nye teknikker af, og vigtigheden af at huske håndværket har holdt Brian til ilden i firmaet i over 10 år.
Læs mere

Testimonials

Olav de Linde, grundlægger og bestyrelsesformand

Det er mit navn, der står på døren, men det er medarbejdernes dygtighed, styrke og sammenhold, der skaber resultaterne

Trygve Stab Schmidt, arkitekt (Tegnestue)

Der er ikke langt fra min streg på en tegning til handling på byggepladsen, fordi vi har vores egne håndværkere. Det giver de bedste resultater for byggerierne, når vi løser tingene i fællesskab på tværs af fagligheder

Jørn Rasmussen, altmuligmand (Håndværker)

Når man renoverer, opstår der konstant udfordringer undervejs. Det giver os en interessant og omskiftelig hverdag, hvor man både får motioneret idéudviklingen og bentøjet igennem

Ramina I. K. Younathim Betsayyad, Bygningskonstruktør (Tegnestue)

Samarbejdet med Jan lærer mig noget hver dag, og det giver mig indsigt i det, der gør vores virksomheds tilgang anderledes og moderne

Jan Olesen, arkitekt (Tegnestue)

Raminas dygtighed og positive samarbejde hjælper kunderne med at se det særlige ved netop vores løsninger, og det gør mig stolt at bidrage til, at hun tilegner sig virksomhedens DNA

Morten Lundehøj Møller, arkitekt (Tegnestue)

Det føles godt at vide, at vi bidrager til en mere bæredygtig måde at bygge på. De faglige udfordringer, der er med genbrug og upcycling af byggematerialer, er meget spændende for mig som arkitekt.

Henrik Sejerskilde Nielsen, maskinsnedker (Håndværker)

Her går man langt for detaljerne, og det giver en hverdag med mange forskellige arbejdsopgaver. Her er ingen halve løsninger, og Olav tænker hele tiden nyt og har en finger på pulsen. Det er fedt, fordi man skal bruge hovedet, og man skal tænke over, hvordan man gør tingene

Lars Damgaard Jensen, murer (Håndværker)

Her er ingen standardløsninger. Vi får mulighed for at kræse for detaljerne, når vi bevarer eller laver anderledes murværk. Det får sit helt eget udtryk, og det kan jeg godt lide.

Brian W. Hammerum, malerkonduktør (Håndværker)

Jeg synes, jeg har en varieret hverdag med spændende og til tider udfordrende opgaver. Det hænger selvfølgelig også sammen med, at vi lægger mange kræfter i at gøre vores arbejde ordentligt og finde eventuelle fejl i opløbet

Kasper Søby, projekt- og udlejningschef (Udlejning)

I udlejningsafdelingen jonglerer vi med alt, hvad der har med udlejning at gøre. Vigtigst af alt er dog det relationsskabende arbejde med vores lejere, så vi hele tiden har fingeren på pulsen og ved, når vores lejere har brug for os – og gerne før de selv er klar over det

Jonas Høgh, udlejningschef (Udlejning)

Jeg viser stolt vores lejemål frem for nye lejere, og her oplever jeg, at lejerne deler min begejstring over de flotte lokaler, vi har, og den måde, vi behandler bygningerne på. Der er et øget fokus på kvalitet og et ønske om bæredygtighed fra vores lejere i dag, og vi mærker, at de vælger Ejendomsselskabet Olav de Linde til, fordi de ved, hvad vi står for

Anders Detlefs Hedegaard udlejningskonsulent (Udlejning)

Opgaverne kan være alt lige fra fremvisning af erhvervslejemål og kontakt med nuværende lejere til udarbejdelse af lejekontrakter. Desuden har jeg arbejdet meget med udarbejdelse af lejeprospekter, fotografering af ledige lejemål og meget andet. Derudover er arbejdsatmosfæren rigtig god, og det er med et smil på læben, at jeg kører mod mit arbejde hver morgen

Nicolai Tranberg, ejendomsadministrator (Ejendomsadministration)

I administrationen sørger vi for, at alt fungerer hos lejerne. Vi plejer at sige, at jo mindre vi hører, des bedre. Omvendt vil vi jo gerne i dialog med lejerne og er da også involveret i mange ting, som koordinerende bindeled til de andre afdelinger her i huset – som for eksempel udlejningen, tegnestuen og serviceafdelingen 

Finn Poulsen, serviceleder (Service)

Serviceafdelingen er ansigtet udadtil, så derfor bestræber vi os på at være anerkendende og venlige over for vores lejere. Vi er også troværdige med en høj arbejdsmoral, så bygninger og områder står skarpt

Kristian Løchte, vicevært (Service)

Jeg har været vicevært hos ejendomsselskabet i godt ni år. Det betyder, at jeg kender vores lejere, bygningerne og området godt.

Min største motivation i mit arbejde er at yde en god og hurtig service over for vores lejere, og så betyder det gode kollegaskab i serviceteamet også rigtig meget for mig. Det er vigtigt for mig, at jeg har frihed under ansvar i mit arbejde til at levere høj kvalitet og løse både små og større problemer for vores lejere.

Ann Villadsen, arkitekt (Tegnestue)

Vi sætter os grundigt ind i historierne bag de ejendomme og lejemål, som vi renoverer og moderniserer. Magien opstår, når arkitektens øje for rummets indretning og stemning går op i en højere enhed med håndværket. Vi samarbejder om at finde frem til rummenes oprindelige udtryk, så hvert lejemål fremstår enkelt og fyldt med sjæl, charme og karakter.

Ramina I.K. Younathim Betsayyad, bygningskonstruktør (Hovedside)

Det er dejligt, at det, vi laver, bliver i firmaet og bliver lejet ud. På den måde kan man altid følge med i det, og man kan se, at ens ”baby” bliver større. Vi afleverer ikke byggeriet til en køber, som kan lave det om. Det, jeg laver, kommer til at stå i mange år, og jeg ved, at det bliver håndteret godt, fordi vi selv passer på det.

Esben Kjeldsen, adm. direktør (Hovedside)

Vi er p.t. mere end 100 medarbejdere i en udviklingsorienteret, tillidsbaseret og uformel organisation, hvor ansvar er noget, vi tager, og problemer er noget, vi løser

På denne side taler vi om det, vi har gjort for dette specifikke fokusområde. Vi fortæller om de mål, vi er nået, vi taler om cases og vi indsætter nyheder, der relaterer sig specifikt til fokusområdet. Nedenstående er taget fra Bæredygtighedsrapporten og skal være introduktion til siden.

Tilgang og principper

Ejendomsselskabet Olav de Linde A/S ønsker at være en sund, stærk og sikker arbejdsplads, hvor virksomheden udvikles i samarbejde med medarbejderne, og hvor medarbejdernes tilfredshed og trivsel løbende stiger. Vi ser udfoldelsen af medarbejdernes potentiale som en forudsætning for udfoldelsen af virksomhedens. Vi er en arbejdsplads, hvor vilje og evne er lig med muligheder, og hvor der ingen tolerance er for krænkelse, diskrimination og magtmisbrug. Det er afgørende for os som arbejdsplads, at medarbejderen arbejder under kompromisløs sikkerhed, at medarbejderen både udvikles menneskeligt og fagligt og, at arbejdslivet så vidt muligt tilpasses medarbejderens livsfase. 

Ejendomsselskabet Olav de Linde medarbejdere på besøg i Fiolstræde i København 2023